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Autor Thema:  Checking the common Area (295 mal gelesen)
muralimohan
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Beiträge: 2
Registriert: 05.09.2003

erstellt am: 09. Sep. 2003 14:30    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities

Hello,
I have a solid intersection with another solid in PART mode .
How can I  display only the common area ,without showing the geometry of the non-intersected area.

 
    ---------
    |      |
    |  ----|----
    |  | A |  |
    ---------  |
        |      |
        |      |
        ---------

I.e how can I dispay only  ' A '

Thank you .

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hagen123
Ehrenmitglied V.I.P. h.c.
Application Specialist


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Beiträge: 2312
Registriert: 12.11.2000

Pro/Engineer Wildfire 4
Pro/Intralink 3.4

erstellt am: 09. Sep. 2003 14:53    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für muralimohan 10 Unities + Antwort hilfreich

... i mean it is not possible to have two solids in one part. maybe you have two konstruction-elements (called features - for example two profiles) in one part but this means that you have one solid. otherwise you have the assembly-mode including two solid-parts - than you have a real intersection...

... would you plaese explain

.. so long

[Diese Nachricht wurde von hagen123 am 09. September 2003 editiert.]

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cbernuth@DENC
Moderator
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Beiträge: 2131
Registriert: 19.07.2001

DELL Precision 5570
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Creo7.0.10.0, Creo 9.0.2.0
CATIA V5 19-24

erstellt am: 09. Sep. 2003 15:03    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für muralimohan 10 Unities + Antwort hilfreich

Hallo muralimohan,

if you have both parts in an assembly, just create a new part in the assembly and use the option "intersect". The newly created part contains the intersection geometry only.

------------------
Gruß,
:cybernuth:

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hagen123
Ehrenmitglied V.I.P. h.c.
Application Specialist


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Beiträge: 2312
Registriert: 12.11.2000

Pro/Engineer Wildfire 4
Pro/Intralink 3.4

erstellt am: 09. Sep. 2003 15:09    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für muralimohan 10 Unities + Antwort hilfreich

... for getting an intersection of two kolliding parts in assembly-mode: craeting a new part with menue-manager component-create and in window you have to click part and option intersection. choosing the two parts and the result ist an intersection-part...

... so long

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rjordan
Mitglied
ProE-Admin, Konstrukteur


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Beiträge: 1428
Registriert: 17.03.2003

Creo 3
Win 10 Pro 64bit
Intel Xeon 3,7 GHz
Nvidia Quadro P4000

erstellt am: 09. Sep. 2003 15:15    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für muralimohan 10 Unities + Antwort hilfreich

Hello,

this is not in the normal functionality of ProE.

But you can do a substition:
-You have a assembly with part1 and part2
-Copy for example part1 to part1copy
-Assemble part1copy in the assembly
-cut out part1 & part2 from part1copy with #Component#AdvUtils#CutOut

negativ is, you loose the parametry of part1.

I hope i could help

bye
Roger

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ehlers
Mitglied
Ingenieur


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Beiträge: 1432
Registriert: 05.11.2001

Pro/E 14-2001 WF1-5

erstellt am: 09. Sep. 2003 19:36    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für muralimohan 10 Unities + Antwort hilfreich

Hello,
try to copy the Surface in a third part with Surface/copy/körperfläche(surface of body/part?).
Intersect/join the 2 surfaces from the solid. It may work.

------------------
Des Übels Wurzel ist der Schwachsinn, wobei die Wurzel des Schwachsinns nicht zu unterschätzen ist (Werner)

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sandor
Mitglied


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Beiträge: 8
Registriert: 09.09.2003

erstellt am: 09. Sep. 2003 20:39    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für muralimohan 10 Unities + Antwort hilfreich

Hello ehlers,

what does you mean with "the 2 surfaces from the solid"?

Can you replay your answer in a other form, please
so i havend enouth experience in ProE to try it alone.

Thanks

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cbernuth@DENC
Moderator
IT Expert for Mechanical Product Design




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Beiträge: 2131
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DELL Precision 5570
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Creo7.0.10.0, Creo 9.0.2.0
CATIA V5 19-24

erstellt am: 09. Sep. 2003 21:33    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für muralimohan 10 Unities + Antwort hilfreich


two_comps.jpg


intersect.jpg


result.jpg

 
Hi sandor,

what ehlers he means is to create another empty part and then copy the solid-surfaces of the two solids into the new part using the surface/ new/ copy/ solid surfs feature. Once you copied both surfaces you can then use Surface/ Merge to intersect those two surfaces. The new surface you created by merging can then be filled with volume using the create/ protrusion/ use quilt feature.

It will not neccessarily be easy to merge the two surfaces without any gaps though. If there are any gaps the volume fill won´t work.

The far easiest way is as described earlier using the "intersection" option when creating a new part. This works with as many parts as you wish.
You do need the extended assembly license though. 

------------------
Gruß,
:cybernuth:

[Diese Nachricht wurde von cbernuth@DENC am 09. September 2003 editiert.]

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