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PNY WIRD VON NVIDIA ZUM HÄNDLER DES JAHRES GEWÄHLT
Autor Thema:  Making an object fall (dynamic simulation) (450 mal gelesen)
Symen
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Beiträge: 9
Registriert: 08.12.2007

erstellt am: 02. Jun. 2008 11:33    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities

hello,

I'm trying to make an object to fall in the dynamic simulation space.

If I don't give the part any constraints it will be grounded in the dynamic simulation space.

how do i make an object free?

(gravity is on)

Thanks in advance

[Diese Nachricht wurde von Symen am 02. Jun. 2008 editiert.]

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seky1900
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Beiträge: 47
Registriert: 10.11.2003

Inventor 2010 Simulation
AutoCAD Mechanical 2010
PSP 2010 pro
XP Professional 2002 (SP3)
Pentium 4 (3,6GHz), 3GB RAM
NVIDIA Quadro FX 1400

erstellt am: 02. Jun. 2008 12:05    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für Symen 10 Unities + Antwort hilfreich

Hi,

you need one fixed part to define the gravity (it's not possible do define the gravity on a moving part)

To make the other object free, right click on the part (not in the browser) and activate (in German Version 'Freiheitsgrad beibehalten' (keep degree of freedom)

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Symen
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Student

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Beiträge: 9
Registriert: 08.12.2007

erstellt am: 02. Jun. 2008 12:14    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities

hmm, i can't find the option (maybe they changed it in 09?)

[Diese Nachricht wurde von Symen am 02. Jun. 2008 editiert.]

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nightsta1k3r
Ehrenmitglied V.I.P. h.c.
plaudern



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Beiträge: 11223
Registriert: 25.02.2004

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erstellt am: 02. Jun. 2008 13:42    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für Symen 10 Unities + Antwort hilfreich

Hi Symen!
It is the same in 2008 and 2009  .
Best practice is to start the tutorial, to get familiar with the basics.

------------------

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Symen
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Student

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Beiträge: 9
Registriert: 08.12.2007

erstellt am: 02. Jun. 2008 13:44    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities

Thanks,
I already did the tutorial some time ago, and i can get everything i need to work except for the falling parts.

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Michael Puschner
Moderator
Rentner




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Beiträge: 13003
Registriert: 29.08.2003

Toshiba Encore mit MS Office

Ein Programm sollte nicht nur Hand und Fuß, sondern auch Herz und Hirn haben.
(Michael Anton)

erstellt am: 02. Jun. 2008 17:50    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für Symen 10 Unities + Antwort hilfreich

  
Zitat:
Original erstellt von Symen:
... how do i make an object free? ...

You can define a "Spatial" joint between a grounded part and a the free falling part. This will bring the part to the mobile group and give it all six degrees of freedom.

   

------------------
Michael Puschner
Autodesk Inventor Certified Expert
Scholle und Partner GmbH

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Symen
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Student

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Beiträge: 9
Registriert: 08.12.2007

erstellt am: 02. Jun. 2008 20:07    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities

Thank you very much, it works perfect!

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Michael Puschner
Moderator
Rentner




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Beiträge: 13003
Registriert: 29.08.2003

Toshiba Encore mit MS Office

Ein Programm sollte nicht nur Hand und Fuß, sondern auch Herz und Hirn haben.
(Michael Anton)

erstellt am: 02. Jun. 2008 22:45    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für Symen 10 Unities + Antwort hilfreich

 
Zitat:
Original erstellt von Symen:
hmm, i can't find the option ...

This command is only available in the context menu of IV2008, if you have turned on the option "Automatically Convert Constraints to Standard Joints" in the Dynamic Simulation settings.

And guess what ... it just creates a Spatial joint ...  

------------------
Michael Puschner
Autodesk Inventor Certified Expert
Scholle und Partner GmbH

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