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Autor Thema:  Areas nachträglich mit Elementen verbinden (nachträglich MODMSH) (1666 mal gelesen)
Hans-Dampf
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erstellt am: 18. Apr. 2013 18:25    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities

Hallo liebe ANSYS-Kenner,

folgende Frage habe ich zu ANSYS V14.0:
Kann man unter einer zusammenhängenden Gruppe eine Area erzeugen und diese nachträglich mit den Elementen assozieren (also quasi ein nachträgliches MODMSH,CHECK durchführen) ?

Der Hintergrund dazu ist: Ich möchte mit diesen Elementen CONTAC173-Elemente erzeugen, welche sich auf einer Area befinden. Dazu muss diese Area erst erzeugt werden.


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smittytomcat
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erstellt am: 18. Apr. 2013 19:02    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für Hans-Dampf 10 Unities + Antwort hilfreich

schlicht und einfach - nein

------------------
Gruß
Gerd 

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Hans-Dampf
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erstellt am: 18. Apr. 2013 20:23    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities

Schade! So ist das Leben ...

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smittytomcat
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erstellt am: 21. Apr. 2013 11:19    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities Nur für Hans-Dampf 10 Unities + Antwort hilfreich

.... tja, aber es gibt einen anderen Weg zum Erfolg. Vielleicht hilft Dir das Esurf - Kommando.

ESURF, XNODE, Tlab, Shape

Generates elements overlaid on the free faces of existing selected elements.

PREP7: Elements

MP ME ST PR PRN <> <> FL EM <> <> PP <>

XNODE
Used only when generating SURF151 or SURF152 elements with KEYOPT(5) = 1. XNODE is the single extra node number (ID) used with these surface elements. There is no default. XNODE must be specified if KEYOPT(5) = 1. If XNODE = P, graphical picking is enabled and all remaining command fields are ignored (valid only in the GUI). A parameter or parametric expression can be substituted for XNODE.

Tlab
Used to generate target and contact elements with correct direction of normals. This label is used only with TARGE169, TARGE170, CONTA171, CONTA172, CONTA173, CONTA174, CONTA176, and CONTA177 elements.

TOP  —  Generates target and contact elements over beam and shell elements with the normals the same as the underlying beam and shell elements (default).

BOTTOM  —  Generates target and contact elements over beam and shell elements with the normals opposite to the underlying beam and shell elements.

REVERSE  —  Reverses the direction of the normals on existing selected target and contact elements.


Shape
Used to specify the element shape for target element TARGE170.

(blank)  —  The target element takes the same shape as the external surface of the underlying element (default).

TRI  —  Generates several triangular facet target elements.


Notes
Generates elements of the currently active element type overlaid on the free faces of existing elements. For example, surface elements (SURF151, SURF152, SURF153, or SURF154) can be generated over solid elements (PLANE55, SOLID70, PLANE42, SOLID45, respectively). Element faces are determined from the selected node set [NSEL] and the load faces for that element type. The operation is similar to that used for generating element loads from selected nodes with the SF,ALL command, except that elements, instead of loads, are generated. All nodes on the face must be selected for the face to be used. For shell elements, only face one of the element is available. If nodes are shared by adjacent selected element faces, the faces are not free and no element will be generated. Elements created by ESURF will be oriented such that their surface load directions are consistent with those of the underlying elements. Generated elements, as well as their orientation, should be checked carefully. Generated elements use the existing nodes and the active MAT, TYPE, REAL, and ESYS attributes, except when Tlab = REVERSE. The reversed target and contact elements will have the same attributes as the original elements. If the underlying elements are solid elements, Tlab = TOP or BOTTOM has no effect.

By default, when the command generates a target element the shape will be the same as that of the underlying element. While not recommended, you can issue ESURF,,,TRI to generate several facet triangle elements.

ESURF is also used to generate 2-D or 3-D node-to-surface element CONTA175, based on the selected node components of the underlying solid elements. When used to generate CONTA175 elements, all ESURF arguments are ignored.

Regarding the GUI, if CONTA175 is the active element type, the path Main Menu> Preprocessor> Modeling> Create> Elements> Node-to-Surf will automatically use ESURF to generate elements

------------------
Gruß
Gerd 

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Hans-Dampf
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erstellt am: 24. Apr. 2013 22:16    Editieren oder löschen Sie diesen Beitrag!  <-- editieren / zitieren -->   Antwort mit Zitat in Fett Antwort mit kursivem Zitat    Unities abgeben: 1 Unity (wenig hilfreich, aber dennoch)2 Unities3 Unities4 Unities5 Unities6 Unities7 Unities8 Unities9 Unities10 Unities

Hi Gerd,

danke für den Hinweis über ESURF!
Mittlerweile habe ich das Problem anders gelöst. Ich habe einfach die Elemente gelöscht, Areas kreirt und neue Elemente hierauf erzeugt.

Ging auch.

Schöne Grüße

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