PLMXML ist das flexibelste, aber auch komplexeste Austauschformat im TC Umfeld,
nach meiner Erfahrung wird (PLM)XML immer mehr im Teamcenter Framework ausgebreitet. So arbeitet zum Beispiel das neue Definitionswerkzeug für Berichte im TC 8.3 auch mit (PLM)XML Definitionen und Berichten.
Ich setze zum Beispiel PLMXML ein um Teamcenter Daten bei einem Workflow an ein externes Batch Queue Tool (Condor) übergeben zu können. Oder ein PLMXML Export für die Konvertierung einer Teamcenterbaugruppe in eine JT2GO Offline lesbare Baugruppe. Durch die offene Struktur der PLMXML Schnittstelle und mit entsprechenden XSL Stylesheets sind sehr viele Schnittstellenszenarien denkbar. Als letztes Projekt habe ich zum Beispiel eine XSL erstellt, welche anhand eines PLMXML Reports eine Timeline über die Erstellungsdatumsangaben der verschiedenen Revisionen darstellt.
Wichtig ist, dass man sich mit der PLMXML Struktur und den Teamcenter Transfermodi auseinandersetzt. Im GTAC nach dem PLMXML toolkit suchen. Dort gibt es u.a. eine PDF Datei "PLMXML SDK V702 Schema Functional Description". Dort sind alle PLMXML Tags erklärt.
Inhalt des beschriebenen Dokuments:
...
Introduction
The next few chapters describe the elements and attributes available in the standard PLM XML schema and show how you can use them to represent product data.
- This chapter describes the overall structure of the PLM XML schema, including common parts that are used throughout the schema.
- Chapter 5, “Specifying The Components of Shape” describes how to represent part, instance, and transform information.
- Chapter 6, “Specifying Representations of Parts” describes how the parts in a model are represented once they have been defined.
- Chapter 7, “Specifying Product Data” describes how to store instance graphs and product views.
- Chapter 8, “Representing Revisions and Views”, describes how to represent fully managed, revision-based PDM (Product Data Management) data.
- Chapter 10, “Representing Geometry” describes how geometric information can be represented.
- Chapter 11, “Controlling Scene Display” describes the support that PLM XML provides for representing a particular graphics scene.
- Chapter 12, “Defining Markup Information” explains how you can represent markup and redlining data for entities in PLM XML.
- Chapter 13, “Defining Properties” explains how you can represent mass properties information in PLM XML.
- Chapter 14, “Defining Texture Information” explains how you can represent texturing information in PLM XML, which can then be applied to polygons in a scene when rendered by your application.
- Chapter 15, “Representing User Data” describes the support PLM XML provides for encoding pairs of arbitrary data values.
- Chapter 16, “Representing Feature Tree Information”, explains how simple, nonsemantic feature information can be represented and exchanged between application.
- Chapter 21, “Referring To Entities In Other Applications”, explains how you can create references to entities in collaborating applications that can persist between different sessions.
- Chapter 22, “Referring To Entities In Other Files”, explains the different methods you can use to refer to external files from a PLM XML document.
- Chapter 23, “Representing Delta Information”, explains how you can generate PLM XML documents that just describe the changes made to a master document stored elsewhere.
If your application saves product data in any form, then it must be able to generate
documents as described in these chapters in order to provide sufficient support for
PLM XML.
...
Ein andere Quelle sind die PLMXML Spezifikationen unter http://www.plm.automation.siemens.com/en_us/products/open/plmxml/schemas.shtml
Gruß
Matthias
[Diese Nachricht wurde von MAhrens am 16. Jul. 2012 editiert.]
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